Technologie

Jak skladovat muškáty ve sklepě?

O pěstování pokojových a zahradních rostlin; diskuse o druzích, odrůdách, chorobách, škůdcích.

Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

Zemědělská technika a množení pelargonií – sdílíme osobní zkušenosti.

Autor tématu
Basilisa Zprávy: 12 Registrovaný: 11. června 2009 20:47

Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Basilisa » 14. července 2009, 14:38

Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

Můj balkon směřuje na jih, ale za ním je park, je tam slunce, ale mírné. Sazenice ze semínek jsem zasadil v květnu. Všichni vyklíčili a postupně sílí. Byl bych velmi vděčný, kdybyste odpověděli: jak se budou pelargonie cítit v zimě na severních oknech? Díky předem!

Basilisa

Bore Zprávy: 593 Registrovaný: 18. dubna 2009, 14:21 Ocenění: 9 Kde: Charkov

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Bore » 01. srpna 2009, 21:17

V zimě se na severním okně budou pelargonia cítit teplotně normálně (+10+15 stupňů C) a velmi nedůležité z hlediska osvětlení.

Bore

kavka Zprávy: 175 Registrovaný: 15. května 2009, 14:47 Ocenění: 6 Kde: Kyjev

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva kavka » 25. listopadu 2009, 11:26

Je tato teplota vhodná, aby královna tvořila poupata, nebo je potřeba nižší?

kavka

Tasha Zprávy: 202 Registrovaný: 20. listopadu 2009, 15:27 Ocenění: 8 Kde: Rusko Vologda

Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Tasha » 15. prosince 2009, 23:03

Prosím, řekněte mi, jak často zalévat pelargonia v zimě Je to při teplotě 18-20* a spodní listy stále žloutnou a vysychají.

Tasha

Miláček Zprávy: 117 Registrovaný: 23. listopadu 2009, 09:31 Ocenění: 3 Kde: Minsk

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Miláček » 16. prosince 2009, 09:05

Zalévání ve vnitřních podmínkách je normální. Jak vrchní vrstva půdy vysychá.
Pelargonie žloutnou a vysychají kvůli nedostatku světla a suchého vzduchu.

Miláček

AEA Zprávy: 1766 Registrovaný: 13. dubna 2009, 23:12 Ocenění: 18 Kde: Rusko, Kaluga

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva AEA » 16. prosince 2009, 11:12

Miláček
a také z nadměrné nebo nedostatečné zálivky. Přesto by se měla zálivka oproti létu mírně snížit. Je tma!
A další rada, list, který začíná žloutnout, neodstraňujte, dokud nezežloutne úplně.

humming bird Zprávy: 133 Registrovaný: 08. prosince 2009, 17:48 Ocenění: 6 Kde: Kyjevská oblast.

Re: Vše o zimování pelargonií

zpráva humming bird »01. února 2010, 12:33

Moje královny odmítly kvést v létě, rozhodly se, že léto je zima.

humming bird

Pasivní čestný člen fóra Zprávy: 4717 Registrovaný: 05. března 2010, 20:27 Ocenění: 21 Kde: Bělorusko, Minsk

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Pacifik » 20. prosince 2010, 14:11

Eleno, jak probíhá zimování vašich pelargonií?
Zkrátili jste je příliš, když jste je poslali na zimu?

Pacifik

AEA Zprávy: 1766 Registrovaný: 13. dubna 2009, 23:12 Ocenění: 18 Kde: Rusko, Kaluga

Přečtěte si více
Nakládané papričky jalapeňos: 3 nejlepší recepty na zimu a pravidla uchování

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva AEA » 20. prosince 2010, 16:45

Marino, zimu trávíme pod lampami.
Přinesu to z dači koncem září – začátkem října, ostříhám tak, aby se to vešlo na stojan. To platí pro zónové; Nestříhám miniatury nebo miniatury. Mám možnost jim zajistit plné 12hodinové osvětlení a teplotu cca 15 – 18. Při tomto režimu rostou celkem středně, nevytahují se a moc mě nerozčilují. Celou zimu pomalu přikrmuji přiměřeně kompletním komplexním hnojivem. Miluji Kemiru Lux a v poslední době používám francouzské rosé ve velké dóze, složení je skoro stejné jako u Kemiry. Celou zimu jsem pomalu prořezával řízky a tvořil mladé keře. Takhle žijeme celou zimu až do dubna a v dubnu jdeme na daču, vyhříváme se na sluníčku a dýcháme čerstvý vzduch.

Pasivní čestný člen fóra Zprávy: 4717 Registrovaný: 05. března 2010, 20:27 Ocenění: 21 Kde: Bělorusko, Minsk

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Pacifik » 20. prosince 2010, 17:03

Leno, ale od chvíle, kdy se přestěhovali do regálu – do dači: provádíte alespoň jednou listové krmení?

Pacifik

AEA Zprávy: 1766 Registrovaný: 13. dubna 2009, 23:12 Ocenění: 18 Kde: Rusko, Kaluga

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva AEA » 20. prosince 2010, 20:55

Ne, Marino, ani v létě nepraktikuji listové krmení pelargonií.
Podle mých pozorování tento obchod opravdu nerespektují. Občas dávám listový síran hořečnatý, ale v létě a u zelenolistých odrůd nikdy u panaššů.

amatérské květinářství Zprávy: 930 Registrovaný: 15. listopadu 2012, 14:17 Ocenění: 12 Kde: Kaliningrad

Re: Pelargonium – předvádění kvetoucích bezejmenných rostlin

zpráva amatérské květinářství »22. března 2013, 08:19

Krásky! Pelargonia mám moc ráda, pěstuji je každý rok kvůli nedostatku místa jsem je letos v zimě nechala ve sklepě (teplo). Všechno bylo v pořádku, ale na jaře začali jeden po druhém mizet. Řekni mi, jak to uložit ve sklepě?

amatérské květinářství

AlYa66 Zprávy: 76 Registrovaný: 24. června 2012 22:04 Ocenění: 7 Kde: Smolensk

Re: Pelargonium – předvádění kvetoucích bezejmenných rostlin

zpráva AlYa66 »22. března 2013, 09:23

Jak přezimují pelargonie, aby začátkem března tak nádherně kvetly?

AlYa66

Yasmin Zprávy: 9 Registrovaný: 18. března 2013, 17:46 Ocenění: 1 Kde: Oblast 21

Pelargoniums – předvádí kvetoucí bezejmenné rostliny

zpráva Yasmin »22. března 2013, 18:45

Přezimují na parapetu. Máma je celou zimu zalévá vodou z tání a v létě dešťovou vodou. Pelargonie jsou tak nenáročné, neustále kvetou. Pouze prosinec-leden bez květů.

Yasmin

Markéta 66 Zprávy: 506 Registrovaný: 26. září 2012, 21:32 Ocenění: 11 Kde: Petrohrad

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Markéta 66 » 05. ledna 2014, 20:40

Moje špatná zkušenost se zimováním pelargonií.

Přečtěte si více
Které růže žijí nejdéle?

Pelargonie pěstuji mnoho let, na podzim jsem vyhodil královny, zakořenil řízky, zazimoval na okně při běžné pokojové teplotě, které se protáhlo – na jaře jsem je zase vyhodil a zakořenil vršky. Rychle rostou, dobře kvetou, bez problémů!
Když jsme se dozvěděli, že královny buňky produkují super ve druhém roce! kvetoucí, rozhodl jsem se to zachránit. Na zimu je dávám do pokoje na okno, pro chládek je okno neustále otevřené. Není možné vypnout topení, ale místnost je již špinavá. A okno je nepořádek. Listy zežloutly a uschly, kmeny byly holé. A jak se protáhli! Poupátko australské – 90 cm, Le Febre – 70, ostatní jsou o něco menší. Živé listy jsou pouze na vrcholcích, na dlouhých řapících. Takhle strašně to dopadlo.

Diagnóza je jasná – nesprávné zazimování. Rozhodl jsem se, že to není možné nechat tak, jak to je. Všechno jsem dnes odřízl, podlouhlé řízky i ty slabé dávám jak do vody, tak do rašelinových tablet. Vím, že “není ten správný čas”, ale za týden se to nestane.

Zeminu jsem nahradil kořeny, dal pod osvětlení, snad něco vyroste?

Holky a chlapci, poraďte mi, možná ještě není pozdě? jaké jsou předpovědi?

Markéta 66

Nimfea Čestný člen fóra Zprávy: 5462 Registrovaný: 19. dubna 2012, 00:14 Ocenění: 33

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Nymphea » 06. ledna 2014, 14:33

Myslím, že olistění matečných rostlin určitě doroste a dá se použít i na řízky. A podle toho okamžitě vytvořte starý keř.
Důvodem je prodlužování listových řapíků, jak bylo uvedeno, v teple na podzim a nedostatek světla v nejkratších dnech v roce. To se stává a je to zcela normální.
V případě potřeby provádím také řízkování a prořezávání, a to i v zimě. Co dělat v případě potřeby?
Mám obavy z teploty na parapetu s pelargoniemi. Není tam moc mráz kvůli větrání?

Nymphea

barsovna Zprávy: 3 Registrovaný: 25. února 2012, 18:03 Kde: Moskva

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva barsovna » 06. ledna 2014, 16:06

O osudu královenských buněk bych tak optimisticky nemluvil. Rostliny byly radikálně prořezány; abych řekl pravdu, je příliš brzy na jejich dusík; denní světlo je stále krátké a mrazy jsou před námi. Nejhezčí je pro ně samozřejmě nasvícení, pak zůstanou 100% bezpečné i na parapety. Nyní mám dřevěné tácky, ale předtím jsem měl tlusté podtácky (kuchyňské) z korku. No a upravit zálivku – bez Sahary a Benátek.
Již několik let odebírám první řízky tradičně začátkem ledna. Opravdu se jim daří

barsovna

Markéta 66 Zprávy: 506 Registrovaný: 26. září 2012, 21:32 Ocenění: 11 Kde: Petrohrad

Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Markéta 66 » 06. ledna 2014, 17:53

Přečtěte si více
Kdy a jak správně prořezávat třešně?

Nymphea
Děkuji za odpověď, zatím u nás nebyly mrazy, je tam 14 stupňů. Ale samozřejmě foukalo kvůli otevřenému oknu. A topení je spalující, vzduch je velmi suchý. Ale uklidnil jsi mě, dám to blíž k lampě a teď je 24 stupňů.
barsovna
Děkujeme, že dáváte řízkům naději!

Markéta 66

Olga55 Zprávy: 1928 Registrovaný: 02. července 2012, 09:16 Ocenění: 14 Kde: Tyumenská oblast

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Olga55 » 07. ledna 2014, 06:56

Markéta 66
Toto je můj první rok, kdy pracuji s pelargoniemi, experimentuji a přizpůsobuji se, jak nejlépe umím.
Některé odrůdy nyní přezimují na spodní polici podsvíceného regálu, některé stojí na okně v jedné řadě bez osvětlení, okno je neustále pootevřené nebo otevřené, podle toho, jaká je venku teplota. Ale podívej se, kde bydlím a kde jsi ty. U nás mrzne, tak se mi zdá, že se o své okno bojíte marně.
Ani se nedívám na to, co je na parapetu, protože okno nejde zavřít, topí ho tak, že se jinak v místnosti můžete udusit. A vzduch je velmi suchý.
Nedělal jsem žádné drastické prořezávání.
Objevují se žluté listy, ale neřekl bych, že masivně. TTT. Jednou měsíčně krmím Fertikou.
Co je na stojanu, to na parapetu. Ale na parapetu je toho samozřejmě víc, není tam žádné osvětlení, zatím jsem se rozhodl, že do jara nebudu víc řezat, obávám se, že kdyby se něco stalo, na jaře to ořežu lépe.
Uřízl jsem to na podzim, vyhodil hromadu řízků, některé z nich nařezal pozdě na podzim, trochu zakořenil (vytvořil si duplikáty).

Olga55

Natick Zprávy: 334 Registrovaný: 02. března 2010, 15:25 Ocenění: 8 Kde: Jakutsk

Re: Příprava na období vegetačního klidu a zimování pelargonií

zpráva Natick » 07. ledna 2014, 07:55

Ano, děvčata, zimování pelargonií je hektická a problematická záležitost. Moje rostliny nejsou o nic lepší než ty, Margarito. Povzbudivé ale je, že na jaře ořežu, zakořením a porostu. Sám jsem se ale pevně rozhodl, že v srpnu musím udělat čtyřhru. Letos bylo útoků hodně. Zvláště mezi těmi voňavými. Bude nutné obnovit několik odrůd a královny mají ještě více – sedm. Ale nenechal jsem žádné duplikáty – proběhla rekonstrukce a na to nebyl čas. Jsou na mých parapetech. Zakrývám je závěsem od radiátoru a shrnuji závěsy na parapetu. Na radiátor položím třikrát složený ručník, aby horký vzduch nestoupal k parapetu. Některé z nich stojí na izolovaném balkoně při plus 10-15 stupních. Neprovádím prořezávání na podzim, protože je plné následků – nemají čas růst a zemřít bez listů. Na jaře se na vršku palic ještě objeví listy a takové řízky lze zakořenit a mateční rostlinu zastřihnout. Musíte počkat jen pár měsíců a ve vašich podmínkách ještě méně. Léto se blíží.

Přečtěte si více
Je možné jíst staré houby?

Pokud máte vytápěný skleník s osvětlením, pak není nic jednoduššího, než nemilosrdně odříznout ty pelargonie v květináčích a nádobách, vyhrabat je ve volné půdě (tady jsou jemnosti, o kterých budu psát níže) a přenést vše do skleník. Máme takový skleník, ale i v našem případě „není dost místa pro všechny!“

Proto i pro zimování ve skleníku připravujeme pelargonie a dáváme jim KOMPAKTNÍ VELIKOST. Nejjednodušší věc, kterou můžete udělat, je oříznout rostlinu, takže zabere méně místa. Téměř všechny odrůdy zonálních pelargonií lze seříznout nejradikálnějším způsobem, přičemž pahýl zůstane zcela bez listů o velikosti 7-12 cm U břečťanolistých je třeba být opatrnější – dlouhé výhony lze zkrátit na délku 12-. 18 cm V tomto případě musíte nechat listy. Většinu odrůd zonartik je lepší nestříhat, nejdelší výhonky můžete zkrátit a odstranit ty, které kazí tvar keře.

Některé z vašich pelargonií strávily léto na otevřeném prostranství. Pokud je chcete zachránit, pak budete muset využít vesmírné technologie. totiž HIBERNATION – jedná se o režim šetřící energii při použití počítače nebo (zatím jen ve sci-fi filmech) ponoření astronautů do speciální kapsle, v stav pozastavené animace během dlouhých letů.

Dobrou zprávou je, že k uvedení pelargonia do stavu hibernace nepotřebujete žádné kapsle. To lze provést jednoduchým, přirozeným způsobem a prakticky bez vaší účasti.

Pár zajímavých faktů.

Všechny živé organismy (včetně rostlin) mohou za určitých podmínek zůstat naživu při velmi nízkých teplotách. Ve skutečnosti je jediným problémem přežití silného chladu voda v buňce, která po zamrznutí zkrystalizuje a buňku zničí. Mnoho živých organismů našlo způsob, jak se s tímto problémem vyrovnat, vyvinuly schopnost, když se změní podmínky prostředí, nahradit vodu různými druhy nemrznoucích směsí. Nejběžnějšími kryoprotektivy (nemrznoucí směsí) jsou cukry, tuky/oleje a glycerin.

Myslím, že jste slyšeli, že pelargonia pocházejí z Jižní Afriky. Afriku si většina lidí spojuje s horkem a spalujícím sluncem obecně, to je pravda, nicméně platí i to, že v jižní Africe se vyskytují mrazy a dokonce i sníh.

Všechny pelargonie mají schopnost tolerovat mráz na genetické úrovni. Možná jste se o tom dokonce měli možnost přesvědčit na vlastní oči, když jste pelargonia nechali na volné půdě až do pozdního podzimu a nejenže neuhynuly, ale i po prvním sněhu dál kvetly.

Jednou jsem v Bulharsku na jaře po zimě zjistil, že některá pelargonia ve volné půdě přečkala zimu a začala znovu růst. I o tom píše Larry Hodgson, kde trávili zimu na zahradě bez přístřešku. Ale v Rusku je klima mnohem horší než v Bulharsku nebo Anglii.

. to nás však nikdy nevyděsilo.

A tak, abychom rostlinu uvedli do stavu hibernace, v první řadě není třeba spěchat. Na podzim nechte rostlinu co nejdéle venku na volné půdě. Díky tomu rostlina začne přirozeně produkovat nemrznoucí směs (cukry a oleje). Neměli byste však čekat na mráz. Vykopejte ty rostliny, které chcete zachovat, pokud možno za suchého slunečného dne. Rostliny seřízněte podle výše uvedených doporučení.

Přečtěte si více
Kapková závlaha pro skleníky svépomocí, skleníkový zavlažovací systém

Pokud chcete rostlinu přesadit do květináče a udržet ji na vhodném místě v zimě, pak v tomto případě musí být kořeny opatrně uvolněny ze země a oříznuty, přičemž zůstane malá část. Je lepší ponechat mladé kořeny a odstranit staré. Rostlinu ošetřete insekticidem a fungicidem (ten, který používáte raději), zasaďte do květináče a přesuňte na místo, kde rostlina přezimuje. Vhodná je jakákoliv chladná místnost s minimálním osvětlením, kde teplota neklesne pod 0°C. Tyto rostliny většinou umisťujeme v nejvzdálenější řadě na nejnižší police nebo i na podlahu skleníku. Pak už zbývá jen hlídat, aby zemina v květináči vůbec nevyschla.

Existuje způsob, jak uchovat pelargonium v ​​suterénu nebo sklepě. Tuto metodu jsme zatím nepoužili. Protože jsme neměli ani sklep, ani sklep.

Svého času se o své zkušenosti podělila Zumreta Knezovic (Sutarve). Vykopala své pelargonium, které rostlo na otevřené půdě, uvolnila kořeny ze země a samotné kořeny neodřízla. Kořeny jsem obalil vlhkým mechem a pevně zabalil do igelitového sáčku, odřízl jsem zelenou část rostliny, ale ne radikálně, část listů zůstala. Samotné rostliny byly zavěšeny ve sklepě za kořeny hlavou dolů.

Také jsem o tom žertoval a řekl, že její pelargonia přezimují jako netopýři.

Naše nové bydliště má sklep. Letos na podzim hodlám experimentovat s uchováním několika pelargonií ve sklepě. O výsledcích napíšu na jaře.

Velmi dobře chápu, že mnoho hobíků nemá skleník a je nuceno držet svou sbírku doma. Zimování v teplém bytě není tou nejlepší možností, ale pokud neexistuje jiná alternativa, zkuste pelargonia umístit na polici na nejchladnější místo a zajistit jim umělé osvětlení. Pelargonie můžete, jak je doporučeno výše, zastřihnout a zaberou méně místa. Odříznuté části použijte jako řízky pro zakořenění. Do příští sezóny budete mít plnohodnotné rostliny.

Když uvidíte, že několik řízků vaší oblíbené odrůdy zakořenilo, můžete dospělou rostlinu darovat někomu, koho znáte. Toto je další způsob, jak uchovat svou sbírku.

. a ať vám květiny dělají radost!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button