Hodnoceni

Jakou tloušťku polykarbonátu bych měl použít pro skleník?

Dostal jsem skleník se zakaleným polykarbonátem a jeden plech byl na okraji lehce prasklý. Dnes jsem zjistil, že tato plachta byla zlomená kvůli sněhu. Jakou tloušťku mám koupit? Jsou v prodeji 4, 6, 8, 10 mm?

To může být užitečné:

  • Otázka ohledně polykarbonátu pro skleníky
  • Který polykarbonát pro skleník je lepší a odolnější – buněčný nebo monolitický?
  • Co vyrobit z polykarbonátových odřezků: 6 skvělých nápadů

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se

Otázka je v následujících sekcích: otázky, skleníky, polykarbonát
52 komentáře 1 děkuji za otázku přidat k oblíbeným 2052 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Alexey Buzuluk 21. března 2024, 20:29
Poděkovat! Poděkoval jsi 169
Všechny odpovědi a komentáře (52)
21. března 2024, 20:43

Alexeji, záleží na rozteči sloupků (nebo oblouků), čím vzácnější oblouky, tím silnější polykarbonát musíte použít.
Všechno nezměníš, že ne? Pak změřte tloušťku toho starého a kupte stejný.

22. března 2024, 04:35

Osobně jsem po 17 letech zcela zklamal p/karbonátové skleníky se přes den rychle přehřívají a v noci rychle ochlazují,
Pokud praskne/roztrhne se, přemýšlím, jak tento p/karbonát nahradit.

22. března 2024, 10:45

Buněčný polykarbonát je nejlepší volbou. Jaké další možnosti? Film je stejně zábavný. Pouze životnost není delší než 2 roky. Monolitický polykarbonát – chlazení bude ještě rychlejší než buněčné. Ano, a dojde k zákalu z ultrafialového záření. A stojí to několikanásobně víc než mobilní telefon. Sklo je velmi drahé, nepraktické a nebezpečné.
Nevidím žádné další možnosti.

22. března 2024, 11:35

Jsem nevyspalý, jen posílený, přemýšlím, možná ještě něco vymyslí

22. března 2024, 14:07

Myslíte, že to bude lepší než SPK? Krása komůrkového polykarbonátu spočívá v jeho plástvích. Právě tato vzduchová mezera neumožňuje velmi rychlé ochlazení vzduchu. Kromě toho je SPC také transparentní, což z něj činí velmi vhodný materiál pro skleníky. Zejména s UV ochranou. Ale bohužel, nic netrvá věčně pod sluncem. Světlo a ultrafialové záření zničí jakýkoli polymer, jen tomu dejte čas.
Izospan je v podstatě velmi podobný polypropylenové pytlovině. Analogicky tedy dojde k následujícím problémům: rychlé ochlazení skleníku, výrazné zastínění (není průhledný), velmi rychle se opotřebuje větrem, velmi rychle zkřehne a zkřehne na slunci (nemá žádné UV ochrana). Takže je lepší použít běžnou silnou plastovou fólii než tuto pytlovinu. Pokud ano, můžete se poohlédnout po zesíleném. Trvá déle, i když také netrvá věčně a zakalí se.

22. března 2024, 15:01

V minulé sezóně, poté, co jsem v dubnu přinesl sazenice do skleníku, jsem konce skleníku zaštípl takovým materiálem,
prostě pohádka, rozdíl mezi t venku a t ve skleníku byl +6° a to bylo bez topení,
Hledal jsem fotku, zřejmě jsem si ji neuložil, neměl bych na jaře zapomenout vyfotit.

Přečtěte si více
Jaký je kořenový systém Tradescantia?

22. března 2024, 15:48

Takže pak už jen konce. Uniká jimi méně tepla než vrškem. Teplý vzduch, taková infekce, má z nějakého důvodu tendenci nahoru. A tam to SPK nedovolí rychle vychladnout.
Zase jsi měla konce bez uhličitanu a zakryla jsi je pytlovinou? Nebo máte skleník celý vyrobený z polykarbonátu a navíc jste umístili isospan?

Do skleníku dáme jen malou panikovou krabičku ze spunbondu a v ní sazenice rajčat a paprik venku vydrží i noční mrazíky. A také bez topení. A právě díky polykarbonátu a jeho tepelně izolačním vlastnostem nedochází k rychlému prochladnutí celého skleníku!

22. března 2024, 16:27

Všechny moje skleníky jsou kompletně pokryty SPK a během instalace byly sekce vyplněny tmelem a gumové pásy byly přilepeny, ale v letním slunci se to všechno zhroutilo a spadlo,
Větráky máme v létě převážně od jihozápadu, všechny skleníky jsou orientovány severojižně, to znamená, že během květnových nočních mrazů a červnových mrazů mohou všechny rostliny bez topení nebo bez dodatečné izolace jednoduše uhynout.

A obecně jsem vyjádřil pouze svůj názor a řekl pouze své nevýhody používání SPC,
Nikoho neagituji „pro“ ani „proti“.

22. března 2024, 16:56

Natalyo, nic proti tomu nemám. Někdo by mohl vidět příspěvek a chytit nápad. A nápad to není nejlepší, budete souhlasit. Na noc můžete dočasně přidat izolaci pomocí isospanu, spunbondu nebo staré přikrývky. Úplné zakrytí skleníku se ale vůbec nevyplatí. V tuto chvíli je optimálním řešením komůrkový polykarbonát.

22. března 2024, 17:09
Ohledně SEC prostě budu mlčet.
seveřané se zvednou a zapojí se do diskuze, doufám
22. března 2024, 21:59

Pochybuji, že se „seveřané“ utopí pro pytlovinu nebo film. Ještě jednou se budu opakovat – dle mého názoru je aktuálně nejlepší varianta SPK. Jak s nevýhodami, tak s výhodami. A dokonce i na vašem severu.

22. března 2024, 22:30

Andrey, na „našem severu“ jsem se díval na své sousedy, jak se SEC během několika let stmívá a hroutí, a vůbec jsem se do toho nepletl. Pouze vyztužená fólie, která je také velmi odlišná.
Korejská 200 stojí 7 let a neztratila svou transparentnost.
Ruská 200 je mnohem hustší a poněkud „zamračenější“ než korejská, méně pružná, ale také se dobře drží – bude se hodit na 5. sezónu.

Jedno upozornění: náš skleník má hladké stěny – film z nich neodstraňujeme, ale na zimu odstraňujeme střechu. Je to velmi pohodlné – skleník přezimuje, jak příroda očekává. Obecně platí, že za našich okolností není SPC potřeba. Co se týče tenké vzduchové vrstvy v SPC, ta při mrazech nijak nepomáhá, ale v horkém počasí přidává na teplu.

A ano, továrna na plasty v Zagorsku vyrábí a prodává hotové sestavy pro zakrytí standardních skleníků, které jsou také vyráběny podle velikosti zákazníků. Konce jsou pohřbeny „navždy“, ale hlavní stan vyžaduje demontáž na zimu.

Přečtěte si více
Jaké plody má kapradina?

23. března 2024, 10:02

Alla, také jsem psal o zesíleném filmu.
Mají všichni seveřané chuť a příležitost to každý rok pokrýt/odhalit? A je snadná instalace? Nebo většina stále používá nepohodlné, drahé a křehké SPC?
Vzhledem k tomu, že nemáte rádi plástve, vezměte monolitický polykarbonát. Snadno snáší kroupy, neproráží sníh, je průhledný a bez bublin.
Ještě lépe, vyrobte si skleník z Izospanu! Začali jsme s tímto materiálem. Skvělé věci. Pověsili konce a nic nezamrzlo. To znamená, že z něj můžete vytvořit skleník. Jste ze severu, takže musíte následovat Natalyino volání.

23. března 2024, 10:39

Andrey, Izospan (A) jako možnost dočasného úkrytu skleníkového lůžka – ano, dobrý nápad. Tak to používám já. Ale zmokne, jako každá látka, a nehodí se pro všechny plodiny. Papriky rostou ve venkovním skleníku pod takovým krytem – líbí se jim to.
„Zakrývání a odkrývání“ je jednodušší než výměna polykarbonátu, která je také poměrně drahá. SPC proráží sněhem ne z „dobré vůle“, ale protože rám nevydrží monolitické zatížení sněhem, ohýbá se a stahuje s sebou i křehký povlak. Ne každý umí skleníky pravidelně čistit, protože. dostat se k němu v zimě je problematické (sníh po pás).
Montáž fólie v odnímatelné verzi nemůže být jednodušší, když se objevil klikatý profil. Na něj vlastně namontujeme střechu.

23. března 2024, 13:46

Tím se dostáváme k jádru problému – ne vždy za všechno může polykarbonát. Ukázalo se, že rám nebyl vybrán pro zatížení. Souhlas, to je důležitý fakt. Pevnost závisí také na hustotě materiálu. Stejná čtyřka s hustotou 0.7 bude držet lépe než s hustotou 0.35. Důležitou roli hraje také UV ochrana. Na slunci ztrácí polykarbonát svou pružnost a křehne. On má tohle. Pokud tedy vezmete 6 mm hustý materiál, bude sloužit. Pokud je problém s přehříváním, pak se to řeší příčkou na plynových zvedácích. Před 6 lety to stálo asi 3 rubly navíc k rámu.
Opět isospan. Pokud je to jako polypropylenová pytlovina (má střecha je tak vystlaná), pak nevidím smysl to vůbec zkoušet. Už jsem o něm psal. Pokud jsou tyto možnosti jako spunbond, pak zakrytí velkého skleníku také nepřipadá v úvahu. A nezáleží na tom, jak se tato tkanina jmenovala: spunbond, isospan nebo lutrasil. Nemluvíme o malých sklenících.

23. března 2024, 14:20

Zdá se, že se mě snažíte přesvědčit, že SPK je nejlepší řešení ve všech ohledech Myslím, že je to neproduktivní. Teď nemluvím o fyzikálních vlastnostech SPC, ale o tom, že existuje alternativa, a to dobrá (!). Vycházím pouze z vlastních zkušeností a představ.
Každý z nás má od skleníku svá očekávání. Potřebuji, aby fungoval od poloviny května do poloviny září. Zpočátku jsem se také rozhodl vyřešit problém mytí půdy podzimními a jarními dešti, zazimování skleníkových záhonů pod sněhem: navozit to na jaře je zbytečné, je příliš pozdě, záhony lze zalévat s mnohem menší prací. Zásadní proto byla možnost odnímatelné střechy. A když na zimu demontujeme střechu, tak „proč platit víc“ a hledat, kam dát na zimu polykarbonátové desky, které budou rok od roku horší? Hustá vyztužená fólie se proto stala nejlepším řešením. To je vše.

Přečtěte si více
Archiv řešení problémů - Autoopravář

23. března 2024, 15:25
Andrey, čteš komentáře šikmo?
Kam a komu jsem volal.
22. března 2024, 06:39

Souhlasím s Natalií na 120%.
Kromě tloušťky má p/c ještě jeden parametr, o kterém prodejci „skromně“ mlčí a většina kupujících ho nezná. Jedná se o hustotu, tzn. hmotnost jednoho m2. PC. Čím vyšší hustota, tím spolehlivější bude plech a tím déle vydrží. A hustotu by měl výrobce uvést na obalu listu.
Hustota nejběžnějších levných s/c je přibližně 0,4 – 0,5. Prorazí ji i drobné kroupy.
Hustota dobrého s/c je přibližně 0,7 – 0,8. Velké kroupy to nepoškodí, tady je potřeba něco vážnějšího. Ale cena takového p/c bude skoro 2x vyšší.
Pro skleníky stačí tloušťka plechu 4 mm, ale za předpokladu, že je vysoká hustota. Čím silnější je plech, tím obtížnější bude ohnutí a upevnění.
Kupte si nízkohustotní p/c, vydrží maximálně 4 roky a pak budete muset zase řešit výměnu. Dělají to teď moji sousedé, když jsem je před 4 lety kupoval, radil jsem jim to samé, ale prodejce se ukázal jako výmluvnější. Teď už našli p/c s dobrou hustotou a čekají na teplo.

22. března 2024, 07:41

Alexander, nejstarší skleník „Volya“ 3 mx4 m byl pokryt p/karbonátem v roce 2007,
Zdá se, že v té době se výrobci s výrobou nemazlili, ale i tento p/karbonát byl na jednom místě proražený krupobitím, zalepil jsem ho páskou – stále drží,

Pak jsme nainstalovali nový úzký skleník 2×4, sami jsme si koupili p/karbonát a tak už je na něj děsivý pohled, vrchní vrstva, vnější p/karbonát byl za 7 let celý zničen a celé to bylo zakryto lepicí páska na jaře.

v rajčatovém skleníku se jako nejtrvanlivější ukázal 3×6 p/karbonát, t.t.t. přes levé rameno
i když jsme koupili všechny p/karbonáty jedné značky.

Je pravda, že manažer v obchodě řekl, že nyní je p/karbonát vyroben z recyklovaných materiálů, takže byste od něj neměli očekávat sílu.

22. března 2024, 10:48

Nezapomeňte na odolnost vůči UV záření. Čím je to horší, tím rychleji se polykarbonát zakalí, zčervená a ztratí elasticitu (t.j. zkřehne).

22. března 2024, 14:37

Nejen, že prodejci o hustotě mlčí, ale výrobci nyní nepovažují za nutné tento ukazatel uvádět v označení. Předloni jsem ve skleníku kompletně vyměnil SPK a sotva jsem našel nějaký s hustotou 0,7 .
I když ten předchozí byl zakoupen v roce 2011, na továrních skladech Sotex, tam bylo vše uvedeno.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button